ویژگی های یک تعمیرگاه خودرو در تهران چیست؟

ویراستار اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۲ 0 دیدگاه

ویژگی های یک تعمیرگاه خودرو در تهران چیست؟ طبق مطالعات انجام شده، فضای مناسب برای هر پارکینگ در تعمیرگاه ها ۳.۷۰ × ۷.۲۰ متر و فاصله مورد نیاز از وسیله نقلیه بعدی ۱.۸۰ متر و فاصله تا میز کار ۱.۵۰ است و حداکثر ارتفاع برای قرار دادن تجهیزات در ارتفاع ۱.۹۰ متر می باشد.
افرادی که در تعمیرگاه ها کار می کنند روزانه در معرض آسیب جدی قرار می گیرند، برخی از این آسیب ها عبارتند از:

آلودگی صوتی
محل کار کثیف
استفاده از آلاینده های شیمیایی
موارد استاندارد
طبق مقررات آلمان، موارد زیر در طراحی بهترین تعمیرگاه باید در نظر گرفته شود:

طرح طرح تعمیر
ارتفاعات استاندارد
میزکار
ابزار کار
در فضایی که به تعمیرگاه اختصاص می دهیم باید شرایطی را از نظر فضای مورد نیاز ایجاد کنیم تا منابع انسانی فضای مناسبی برای پارک وسایل نقلیه نیاز به تعمیر و تجهیزات مورد نیاز داشته باشند.

طرح پلن جانمایی تعمیرگاه خودرو در تهران

مکان مناسب برای تعمیرگاه ها یکی از اصلی ترین مواردی است که به بهبود فضای کار و احساس راحتی در محل کار کمک می کند.

طبق بررسی های انجام شده، فضای مناسب برای هر مکان پارک ماشین در تعمیرگاه ها ۳.۷۰ × ۷.۲۰ متر و مسافت مورد نیاز با وسیله نقلیه بعدی ۱.۸۰ متر و فاصله تا میز ۱.۵۰ متر می باشد، و حداکثر ارتفاع برای پارکینگ تجهیزات در ارتفاع ۱.۹۰ متر است.

میز کار مناسب برای تعمیرگاه خودرو

میز کار باید به گونه ای طراحی شود که امکان نشستن و کار کردن بر روی آن وجود داشته باشد.

عرض میز نباید از ۸۰ سانتی متر کم تر باشد. برای افزایش راندمان کار، میز کار ترجیحاً باید در فضایی قرار داشته باشد که به نور طبیعی مانند یک پنجره دسترسی داشته باشد و از فضای خارج نما داشته باشد.

برای نشستن باید یک صندلی کنار میز باشد که شرایط تنظیم ارتفاع و رسیدن به فرم ایده آل و استاندارد را داشته باشد.

بهتر است صندلی را روی یک ورق چوبی یا فلزی قرار دهید تا پایه صندلی را در ارتفاع ۱۰ سانتی متری نگه دارد.

ابزار کار در تعمیرگاه خودرو در تهران

برای تعمیر وسایل نقلیه به ابزارهایی مانند آچار، پمپ هوا، عیب یاب و … نیاز دارید. محل قرارگیری این ابزار باید به گونه ای باشد که تعمیرکار در کم ترین فاصله و با کم ترین انرژی به چنین تجهیزاتی دسترسی داشته باشد.

روشنایی مورد نیاز برای یک تعمیرگاه خودرو در تهران

با توجه به اینکه بیش از ۸۰٪ اطلاعات ما از طریق چشم دریافت می شود، بنابر این بررسی نور فضای کار بسیار مفید است و هر تعمیرگاه باید شرایط زیر را داشته باشد:

  1. استفاده از لامپ های بیش از ۳۰۰ لوکس در سالن اصلی
  2. استفاده از ۴۰ تا ۱۵۰ لامپ لوکس در حفره سرویس
  3. لامپ مورد استفاده در وسط سالن نباید بیشتر از نور اصلی سالن باشد
  4. از لامپ های مخصوص میز استفاده نکنید
نرم افزار تعمیرات و خدمات

نرم افزار تعمیرگاه مبین با امکانات ویژه

رنگ مورد نیاز برای تعمیرگاه خودرو

استفاده از رنگ علاوه بر این که باعث شادی و جذابیت فضا برای افراد شاغل در محل کار می شود، بهترین راه حل برای طبقه بندی فضا است.
یک محیط تعمیر زیبا و خوب طراحی شده باعث آرامش خاطر تعمیرکاران و رونق تجارت می شود.

یکی از ویژگی های یک تعمیرگاه خودرو خوب این است که کارکنان آن بتوانند بسیاری از مشکلات تخصصی و پیچیده اتومبیل را حتی به ساده ترین مشتری ها به زبان ساده توضیح دهد.

مجوزات معتبر ویژگی یک تعمیرگاه خودرو در تهران

هر تعمیرگاهی که تعمیرکاران آن انواع دوره ها را گذرانده باشند و شما انواع مدارک و گواهینامه ها را روی دیوار تعمیرگاه او دیده باشید، قطعا یک مکانیکی خوبی نیست. اما تعمیرگاه دارای تجربه می داند که حضور در دوره های تخصصی تجربه وی را تعمیق می بخشد. بنابراین گواهینامه های فنی به عنوان مکمل تجربه می تواند نشانه خوبی برای یک مکانیک خوب باشد.

خلاقیت و نوآوری

بعضی اوقات برخی از مشکلات دارای تعمیرات اساسی هستند که بسیار هزینه بر است و یک راه حل نوآورانه برای تعمیر می باشند. فقط یک مکانیک خوب و با تجربه می تواند در برابر چنین مشکلاتی در زمینه ایمنی و علم مکانیک خودرو خلاق و نوآور باشد و مثلاً با خلاقیت در تعمیر یک قطعه، هزینه های مشتری را کاهش دهد.

تجربه بالا مهم ترین ویژگی یک تعمیرگاه

تجربه چیزی نیست که بتوان آن را به راحتی در کلاس ها و دوره ها آموخت. تجربه را فقط می توان به قول معروف با “خوردن خاک یک تعمیرگاه” به دست آورد و مکانیک خوب کسی است که تجربه زیادی در برخورد با انواع اتومبیل ها از سدان و هاچ بک گرفته تا شاسی بلند و حتی مینی بوس داشته باشد. تعمیرکاران وسایل نقلیه سنگین معمولا با نگاهی به داخل کاپوت نقص های رایج را تشخیص می دهند.

شناسایی سریع مشکل یکی از ویژگی های تعمیرگاه خودرو در تهران

بهترین تعمیرگاه خودرو در تهران در این زمینه، تعمیرگاهی است که به طور موثر و کار آمد از ابزارهای تشخیصی و عیب یابی برای یافتن نقص اتومبیل استفاده می کند و قادر هست با سرعت و در مدت زمان کوتاه ماشین را عیب یابی کرده و در مدت زمان بسیار کوتاهی ماشین را تعمیر و درست کند.

مشتریان معمولاً عجله دارند و نمی توانند وقت زیادی را برای تعمیر اتومبیل خود صرف کنند.

مسئولیت و وجدان کاری یکی از ویژگی های تعمیرگاه خودرو در تهران

تعمیرکار یک تعمیرگاه خوب خودرو در تهران باید بلافاصله پس از مراجعه مشتری آستین بالا زده و پشت کاپوت کار کند. او هرگز فکر نمی کند که ممکن است دست و صورتش چرب یا کثیف شود، زیرا این کار اوست و به آن علاقه دارد همچنین این فرد قبلاً همه شرایط سخت را پذیرفته است. یک مکانیک خوب از مسئولیت و وجدان بالایی برخوردار است و مشتریان حساب ویژه ای برای او باز کرده اند و با اطمینان به تعمیر وی به این تعمیرگاه آمده اند.

پیدا کردن بهترین راهکار در کمترین زمان ممکن

یک تعمیرگاه خودرو در تهران باید بتواند به سرعت عیب یابی و مشکلات را حل کند و همچنین بتواند بهترین راه حل و البته کم ترین هزینه را برای تعمیر ماشین در کم ترین زمان ممکن پیدا کند. تعمیرکار حرفه ای مانند یک پزشک باتجربه که با پرسیدن علائم از بیمار، بیماری او را تشخیص می دهد، یک مکانیک خوب و باتجربه نیز با درخواست از صاحب خودرو و انتخاب تعمیر مناسب، به سرعت علائم مشکل را پیدا می کند.

اطلاعات به روز مهم ترین ویژگی تعمیرگاه خودرو در تهران

اتومبیل ها و وسایل نقلیه در دنیای امروز به طور روزمره و حتی هر ساعت مدرن تر و پیشرفته تر می شوند. یک تعمیرکار باتجربه می داند برای اینکه از کاروان عقب نماند، باید مدام در حال مطالعه و یادگیری فنون جدید باشد.

برگرفته از: tehran-modern.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *