معرفی ۷ ترند تکنولوژی انبار داری در سال ۲۰۲۱

ویراستار مهر ۲۹, ۱۴۰۰ 0 دیدگاه

فناوری به اصلی‌ترین بخش در دنیای مدرن تبدیل شده است. و برای ادامه رونق کسب و کار، سازگاری با پیشرفت‌های فناوری یک امر ضروری است. به ویژه صنعت انبارداری با پیشرفت تکنولوژی از قلم نیفتاده است. در ادامه به معرفی ۷ ترند تکنولوژی انبار داری در سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

مدت‌هاست که نیاز به تولید انبوه و جابجایی کالا به صورت عمده نیاز به استفاده از فناوری در عملیات انبارداری وجود دارد. اگر مشاغلی در زمینه تجارت الکترونیک را اداره می‌کنید، احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید که چگونه پیچیدگی مدیریت انبار با رشد تجارت، افزایش می‌یابد. با این حال، می‌توانید فرایندهای لجستیک را از بازار ۳PL که ممکن است شامل مدیریت موجودی، عملیات حمل و نقل، مدیریت حمل بار، انبارداری و سایر فعالیت‌های مرتبط باشد، برون سپاری کنید.

از آنجا که سایت‌های تجارت الکترونیکی تعداد زیادی سفارش برای رسیدگی دارند، بهتر است وظیفه انبارداری را به یک شرکت ۳PL (تدارکات شخص ثالث) بسپارید که از فن آوری انبارداری درجه یک استفاده می‌کند و قادر به انجام هزاران سفارش است. با استفاده از این کار، می‌توانید خدمات خود را ارتقا داده و درآمد خود را افزایش دهید.

این مقاله هفت ترند فناوری را که انقلابی در صنعت انبارداری ایجاد کرده‌اند، مورد بررسی قرار می‌دهد:

 

۱. The Internet of Things (IoT)

 

1 معرفی 7 ترند تکنولوژی انبار داری در سال 2021

The Internet of Things عامل پیشرفت اتوماسیون فعلی در صنعت انبارداری است. با استفاده از The Internet of Things، می‌توانید انبار خود را به عنوان یک واحد یکپارچه و متصل هماهنگ کنید. انبارها از سنسورهای loT استفاده می‌کنند که محبوبیت آن‌ها در سال ۲۰۲۱ و بعد از آن در حال افزایش است.

با استفاده از lot می‌توانید ربات‌ها، پالت‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین، چراغ راهنما و سایر تجهیزات موجود خود را متصل کرده و بر آن‌ها نظارت کنید. همچنین می‌توانید با real-time data بر کارمندان خود از راه دور نظارت داشته باشید. به طور خلاصه، lot می‌تواند به سیستم‌ها و دستگاه‌های شرکت شما کمک کند تا داده‌ها را با کارایی بیشتر جمع آوری کرده، به اشتراک بگذارند و ذخیره کنند.

 

۲. Robots And AIs

 

2 معرفی 7 ترند تکنولوژی انبار داری در سال 2021

هوش مصنوعی (AI) در حال افزایش است و از قبل به صنعت انبارداری راه پیدا کرده است زیرا ربات‌ها اکنون نقش مهمی دارند. طبق پروژههای تحقیقاتی ABI، طی پنج سال آینده بیش از ۵۰،۰۰۰ انبار توسط ربات‌ها اداره می‌شود و بیش از چهار میلیون ربات در سطح جهان نصب شده‌اند. ربات‌ها کارآمد هستند و می‌توانند هزینه خرید خود را طی سه تا نه ماه بازگردانند. به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل کوچک و متوسط ​​در استفاده از ربات‌ها در انبار سرمایه گذاری می‌کنند. شما می‌توانید از ربات‌ها در انبار خود برای مرتب سازی، بسته بندی، حمل و نقل، دسته بندی و همچنین در اجرای امنیت و بازرسی استفاده کنید.

شرکت‌های عظیم مانند آمازون و DHL در حال حاضر از ربات استفاده می‌کنند. اعتقاد بر این است که آمازون بیش از ۲۰۰۰۰۰ ربات موبایل در انبارهای خود دارد در حالی که DHL برای بهبود تحویل و کارایی، ۱۰۰۰ ربات ازLocus Robotics تهیه کرده است. یکی دیگر از نمونه‌های قابل توجه استفاده گسترده ربات‌ها، Alibaba است که گمان می‌رود تنها با استفاده از ربات‌ها نیروی انسانی را ۷۰٪ کاهش داده است.

آسیا در تولید ربات‌ها با چین در رده اول قرار دارد و ژاپن و کره جنوبی نیز به دنبال آن در رده‌های بعدی قرار دارند. رایج‌ترین ربات‌ها در صنعت انبارداری، ربات‌های اتوماتیک متحرک (AMR) هستند.

 

۳. Plug-And-Play Modular Solutions

 

3 معرفی 7 ترند تکنولوژی انبار داری در سال 2021

پیشرفت مشاغل تجارت الکترونیک معمولاً تعیین دقیق تغییرات احتمالی تقاضای انبارداری در آینده را دشوار می‌کنند. برای تأمین موثر تجهیزات کم کاربرد یا پر کاربرد، Modular به کار شما می‌آید. این راهکار‌ها برای سازگاری با تغییر نیازهای انبارداری می‌توانند استفاده شوند.

اکنون راهکار‌های انبارداری زیادی در حال ظهور هستند که برای طراحی مجدد شبکه‌ها با فناوری plug-and-play استفاده میشود. در صورت نیاز به انتقال یا تغییر اندازه انبارها، می‌توان آن را مونتاژ، جابجایی، ساختارشکنی و مرتب کرد. جدا از اینکه از plug-and-play در نوار نقاله استفاده می‌شود، می‌توان از آن در سیستم‌های ذخیره سازی، مرتب سازی و چیدن نیز استفاده کرد تا فراهم سازی سریع سفارش امکان پذیر شود.

 

۴. Automated Machines

 

3 معرفی 7 ترند تکنولوژی انبار داری در سال 2021

Automated Machines برای دستیابی به کارایی، سرعت و ایمنی در انبارها است. اقلام تجهیزات انبار مانند لیفتراک، drone، جابجایی پالت، وسایل حمل و نقل محلی و پاک کننده‌های کف هم اکنون می‌توانند با استفاده از فناوری‌هایی مانند بیگ دیتا، سیستم‌های از راه دور و یادگیری ماشین به صورت خودکار انجام شوند. هنگامی که این ماشین‌ها خودکار می‌شوند، می‌توانند با حداقل دخالت انسان کارآمد باشند.

آمازون یکی از شرکت‌هایی است که از طریق ربات‌های Kiva خود که برای کار در قفسه‌های انبار، انجام وانت بار، ذخیره سازی و مدیریت موجودی خودکار هستند، استفاده می‌کند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای مرتب سازی بسته‌های مستقل استفاده کرد. از طرف دیگر سکوها و وسایل نقلیه بارگیری خودکار می‌توانند به مدیریت بارگیری و تخلیه تریلر از راه دور کمک کنند.

 

۵. Voice Assistants

 

6 معرفی 7 ترند تکنولوژی انبار داری در سال 2021

با استفاده از فناوری مدرن انبار، می‌توانید چندین فرآیند و دستگاه را با استفاده از صدای خود کنترل کنید. شما می‌توانید با مکالمه از طریق میکروفون شروع به انتخاب کنید، که ربات را وادار به شروع و انجام کاری می‌کند. می‌توانید از صدا برای روشن و خاموش کردن چراغ‌ها، تماس با پشتیبانی و تعامل با دستگاه‌ها استفاده کنید.

از فناوری صوتی همچنین می‌توان به همراه واقعیت افزوده (AR) برای نمایش محتوای مجازی برای مخاطبان استفاده کرد. فناوری Voice Assistants می‌تواند در افزایش ایمنی انبار و سرعت بخشیدن به کارها موثر باشد.

 

۶. Warehouse Management Systems

 

4 معرفی 7 ترند تکنولوژی انبار داری در سال 2021

برای دیجیتالی کردن فرایندهای انبارداری خود، می‌توانید یک سیستم مدیریت انبار (WMS) نصب کنید. WMS بیشتر برای مدیریت موجودی کالا، دوباره پر کردن، انتخاب سفارش، مدیریت کار و حمل و نقل استفاده می‌شود.

بهترین مزیت WMS این است که هزینه‌ها را کاهش می‌دهد اما در عین حال بهره وری انبار را افزایش می‌دهد.  همچنین می‌توانید آن را با ارائه دهندگان ۳PL، سیستم‌های ERP و سیستم‌های مدیریت سفارش ادغام کنید.  WMS پیشرفته می‌تواند از کل روند کار شما یک دید کلی داشته باشد و به شما کمک کند تا نحوه مدیریت موجودی و توزیع خود را بهینه کنید.

 

۷. Renewable Energy Sources

 

7 معرفی 7 ترند تکنولوژی انبار داری در سال 2021

انبارها انرژی زیادی مصرف می‌کنند، به خصوص اگر مجهز به تجهیزات سردخانه باشند. برای کاهش سطح تأثیرات زیست محیطی، افزایش پایداری و کاهش هزینه‌ها، می‌توانید منابع انرژی تجدیدپذیر را نصب کنید.  اکثر انبارها سقف بزرگی دارند که می‌توان از آنها برای نصب صفحات خورشیدی استفاده کرد. پیشروان بازار مانند Walmart ،Amazon ،Whole Foods ،Kohl’s ،Target و دیگران در حال حاضر از توربین‌های بادی یا صفحات خورشیدی برای تأمین انرژی امکانات خود و جبران هزینه‌های مصرف برق استفاده می‌کنند.

برگرفته از: avalnews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *