پرینتر چاپ چک و علت استفاده از آن ها

ویراستار بهمن ۳۰, ۱۳۹۸ 0 دیدگاه

امروزه با گسترش ارتباطات و تجارت ، و نیاز فعالین اقتصادی به جابجایی حجم زیادی پول ، تقاضا برای پرینتر هایی که بتوانند بر روی انواع چک ها پرینتی مطمئن ارائه دهد ، افزایش چشم گیری داشته است. به همین دلیل برای صدور چک های بانکی و به جهت جلوگیری از تقلب های احتمالی در صدور چک ، از چاپگرهایی مخصوص به نام چاپگر چاپ چک یا پرینتر چاپ چک استفاده می شود. این چاپگرها علاوه بر افزایش راندمان صدور انواع چک ها ، احتمال تقلب را نیز تا حد زیادی ( حتی به جرات می توان گفت به صفر ) می رساند. در واقع علاوه بر افزایش سرعت در صدور چک ، ضریب امنیت چک صادر شده را نیز بسیار بالا می برد.

پرینتر های چاپ چک از فناوری ضربه ای در چاپ استفاده می کنند. بدین صورت که در اثر ضربه سوزن های پرینتر برروی نوار ریبون ، جوهر وارد تار و پود و نسوج چک شده و ماندگار می ماند. برخی نیز از چاپگر های لیزری بر صدور چک استفاده می کنند ، این دسته افراد باید آگاه باشند که فناوری لیزری برای فعالیت های مالی مناسب نیست. این فناوری ، بدین گونه عمل می کند که پودر تونر به کاغذ انتقال داده شده و پخته می شود ، بنابراین به راحتی و با اندکی سلیقه ، می توان تونر پخته شده را از روی کاغذ جدا کرد. برای روشن تر شدن موضوع مثالی را طرح می کنیم.

پرینتر مخصوص چک

موارد فوق در چاپگر های ویژه چک امکان پذیر نیست. به دلیل ضربه سوزن بر روی نوار ریبون ، جوهر به نسوج کاغذ نفوذ کرده و دیگر هیچ فردی نمی تواند اقدام به پاک کردن و یا تغییر اعداد چک نماید. یکی از دلایل اصلی استفاده از این چاپگرها در بانک ها نیز همین موارد است. در واقع هرجا نیاز به امنیت بالا باشد ، الزاماً از چاپگرها و پرینترهای سوزنی استفاده می کنند.

علاوه بر موارد فوق ، کاربر می تواند کل دست چک را درون پرینتر چک قرار دهد ، بصورتی که فقط روی صفحه اول چک چاپ انجام گرفته ، اما از دست چک جدا نشود. در بعضی موارد و بنا به نیاز کاربر ، می توانید ته برگ چک را نیز پرینت نمایید.

پرینتر چک

برگرفته از: varianme.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *